Het afdelingsbestuur organiseert in samenwerking met actieve leden thema-avonden en activiteiten voor alle GroenLinks-leden en geïnteresseerden. Het bestuur is ook verantwoordelijk voor de financiën en het organiseren van de jaarlijkse ledenbijeenkomsten (ALV), waar de leden discussiëren en stemmen over belangrijke onderwerpen binnen GroenLinks en bovengenoemde gemeentes.

Het bestuur van de afdeling bestaat uit: Ria Zijlstra voorzitter, Dirk Goldschmeding secretaris, Leo Huizenga penningmeester, Krit Goossens en Edgar Vos, algemeen bestuurslid. Meer info over de bestuursleden vind je HIER

Als je op wat voor manier ook wilt meedoen met activiteiten of de organisatie daarvan, kun je contact opnemen met het bestuur. Het e-mailadres is: bestuur@groenlinksbovenbetuwe.nl

WORD ACTIEF BINNEN ONZE AFDELING – GEZOCHT BESTUURSLEDEN

Word jij na het lezen van de nieuwsberichten op deze website enthousiast over de activiteiten van GroenLinks? Borrelt er een gedrevenheid in je op, om samen met andere GroenLinksers te bouwen aan een eerlijke en duurzame wereld? Een wereld waar plek is voor iedereen en waarin een groene en linkse gedachte gemeengoed is? Mooi! Dan zijn we op zoek naar jou!

Omdat we ook ons bestuur vitaal en slagvaardig willen houden, zijn we op zoek naar nieuwe bestuursleden. Iedereen is welkom - maar om meer concreet te zijn - we zijn actief op zoek naar een nieuwe secretaris en een nieuwe penningmeester.

Als secretaris ben je de spil op het gebied van planning en organisatie binnen het bestuur. Ledengegevens zijn bij jou in veilige handen en je kent de kleine lettertjes van de statuten en reglementen. Je organiseert ledenvergaderingen waar ook ruimte is voor gezelligheid, inspiratie en een warm welkom voor (nieuwe) leden en geïnteresseerden.
Geld van onze leden moet uiteraard zorgvuldig worden besteed. Als penningmeester ben jij verantwoordelijk voor het financiële beheer en kun je alle uitgaven verantwoorden aan de ledenvergadering. Met jouw financiële inzicht en een kloppende begroting lever je een belangrijke bijdrage aan het succes van lokale campagnes en onze beweging.

Twee toffe functies die van grote waarde zijn en betekenisvol als ondersteuning voor de actieve fracties binnen onze afdeling. Wil je er eens verder over praten? Onder het genot van een kop koffie of thee met één van onze bestuursleden meer te weten te komen, wat dat nou is, bestuurlijk werk voor GroenLinks? Neem contact met ons op via bestuur@groenlinksbovenbetiuwe.nl. Dan maken we snel een afspraak.

STATUTEN EN HUISHOUDELIJK REGLEMENT

De afdeling Boven-Betuwe valt onder de statuten en huishoudelijk reglement van GroenLinks landelijk. Deze zijn te vinden op de volgende site: https://groenlinks.nl/statuten