Aarde, natuur en mens, dat is waar GroenLinks in Lingewaard voor gaat. Daar werken we ook in 2020 weer aan! Doe je mee? Wil je ons team versterken? Kies wat jou het beste ligt: van meedenken tot samen iets organiseren, achter de schermen informatie over een onderwerp delen of juist actief het woord voeren voor GroenLinks. Politiek is leuk en verandering is hard nodig!

Aarde

GroenLinks zet zich in voor schone lucht, bodem en water. Schone energie opwekken en geen energie verspillen. Inwoners helpen bij het verduurzamen van hun huis en verlagen van de energierekening. Duurzaam bouwen en materialen hergebruiken. Meer laadpalen, beter openbaar vervoer en meer ruimte voor de fiets.

Natuur

Een groene omgeving is gezond voor mensen. Dus minder verstening en meer groen in de kernen! We beschermen onze bomen en het snoeihout is voor ons geen brandstof. We realiseren meer biodiversiteit overal waar het kan, zoals bloemrijke randen langs zonneparken, akkers, dijken en op industrieterreinen.

Mens

GroenLinks biedt iedereen de mogelijkheid mee te doen, gezien, gehoord en geaccepteerd te worden. Via vrijwillig of betaald werk, met een toereikend inkomen, een passende woning en zorg op maat. Nieuwe woonvormen krijgen kansen. En er is volop ruimte voor inwonersinitiatieven!

Doe je mee?

Wil jij ook een duurzaam, groen en sociaal Lingewaard? Meedenken over een concreet thema of werken aan een eigen idee? Meedoen met activiteiten of misschien wel GroenLinks vertegenwoordigen? Bij GroenLinks is van alles mogelijk, we vertellen je graag meer!

Kom eens kennismaken met de steunfractie. Mail ons via groenlingewaard@gmail.com, dan nemen wij contact met je op. Zet de eerste stap!