Tijdens de inforonde van 29 november heeft de gemeente aan de fracties en de jongerenraad inbreng gevraagd over het speelruimtebeleid. Op een speelse manier kwamen aan de orde waarom buitenspelen belangrijk is, wat de mogelijkheden zijn en waar behoefte aan is. De jongerenraad dacht aan trapveldjes op loopafstand, hindernis- en skatebanen, uitdagende speelvoorzieningen zoals klimbomen, en plaatsen waar je met water kunt kliederen. En verlichting bij een bankje om er 's avonds te kunnen hangen. GroenLinks vindt dat prima voorstellen. Voor peuters, kinderen en jongeren is buiten zijn een manier om te ontdekken, (elkaars) grenzen te verkennen, motoriek te verbeteren en het is nog gezond ook. Met misschien nog een bankje erbij voor oma's en opa's!

Over het speelruimtebeleid zal de gemeente nog overleggen met de wijkplatforms, basisschooljeugd en bewoners, jong en oud. Op basis van alle ingebrachte ideeën wordt dan een nieuw speelruimteplan gemaakt.