Sinds de oprichting van GroenLinks in Lingewaard is Arianne lid. Na haar prepensioen is ze betrokken in de steunfractie en was lid van de Politieke Avonden. Eerlijke verdeling van welvaart en welzijn is ook een belangrijk thema voor Arianne. Niet iedereen heeft dezelfde kansen op geluk. Niet in Nederland, niet in Europa en buiten Europa. Ook het verschil in waardering tussen praktisch en theoretisch opgeleiden is veel te groot.

“ versterken van biodiversiteit en anderen stimuleren hun eigen omgeving te vergroenen ”

Arianne: Het zuiniger omgaan met spullen en hergebruik van materialen moet veel meer aandacht krijgen. Er kan dan minder geproduceerd worden. Dat leidt tot minder CO2-uitstoot en energiegebruik en dat is voor nu en de toekomst voor iedereen belangrijk. Met vier raadsleden van GroenLinks in de gemeenteraad kunnen we het beleid van de gemeente op het sociale en groene vlak in een ambitieuzere richting duwen. Wij laten zien dat er andere mogelijkheden voor bouwen (circulair en bio-based), landbouw (meer natuurinclusief en met oog voor welzijn van dieren),  consumeren ( minder spullen kopen en minder vlees eten) en verplaatsen zijn (meer fietsen en openbaar vervoer).