Okke is sinds 2021 actief binnen de steunfractie en het campagneteam van GroenLinks Lingewaard. Begin 2022 werd hij beëdigd als lid van de Politieke Avond en in oktober van dit jaar als raadslid.

Bij Okke staat het scheppen van gelijke en passende kansen voor iedereen, centraal. Geld mag van hem geen barrière zijn om mee te kunnen doen. Binnen zijn eigen portefeuilles, Sport en Cultuur, ziet hij op dat gebied nog verbetermogelijkheden.

Diversiteit en inclusie ziet hij ook als belangrijke thema’s: ongeacht afkomst, gender of seksuele voorkeur moet iedereen mee kunnen doen in de maatschappij en een gelijke behandeling krijgen.

“ gelijke kansen om te kunnen doen wat je wil, en gelijke mogelijkheden om te kunnen zijn wie je wil zijn ”

Okke wil ook voor zijn leeftijdsgenoten graag iets betekenen. In de Lingewaardse politiek ziet hij dat jongeren vrijwel niet zijn vertegenwoordigd. “Het is belangrijk dat er goed naar ons jongeren wordt geluisterd. Wij zijn namelijk degenen die met de beleidskeuzes van nu het meest te maken krijgen in de toekomst”.

Daarnaast is samenwerken belangrijk om de maatschappij te verbeteren. “De klimaatcrisis en vluchtelingenopvang zijn bijvoorbeeld grensoverschrijdend. Het is van belang dat Lingewaard haar eigen verantwoordelijkheid pakt om gezamenlijk deze vraagstukken op te lossen.”

In zijn vrije tijd maakt Okke kleding, leest hij graag een boek en geniet hij van muziek. Daarnaast wandelt en fietst hij vaak door de natuur, met de dijken en uiterwaarden als favoriete bestemmingen.