Bij de Nota Kwaliteit en Service: De input van burgers moet meer worden gewaardeerd.

De input van burgers moet meer worden gewaardeerd, vindt GroenLinks. Op het gemeentehuis wordt deze inbreng nog te vaak vergeten of als lastig ervaren.

Wat ons betreft is een heldere tweezijdige communicatie de sleutel tot kwaliteit en service. Er valt een wereld te winnen, ook als het om vertrouwen gaat van burger in overheid. Deze nota is een eerste aanzet, maar nog lang niet genoeg!

Plannen zijn soms al af voordat ze worden voorgelegd aan de bewoners. En als je dan wilt meepraten over nadelen die over het hoofd gezien zijn, of over mogelijke alternatieven, wordt dat als storende kritiek ervaren. Omdat het plan eigenlijk al af is. Ook op meldingen van burgers met klachten over zwerfvuil, kapotte lantaarnpalen en prullenbakken wordt niet goed gereageerd. Soms is er maandenlang geen enkele reactie vanuit de gemeente. Het is wrang om te merken dat er na een opmerking van een GroenLinks-raadslid dan wel wat gebeurt.