Marion van Hesteren is de pluktuin 10 jaar geleden gestart op het terrein van Chris en Lenie Disveld aan de Oude Wei: 'Het is altijd al mijn droom geweest om andere mensen en vooral ook kinderen enthousiast te maken voor bloemen en de natuur.' Een pluktuin waarin alleen met natuurlijke middelen en met biologische zaden wordt gewerkt, is zeer arbeidsintensief. Gelukkig kreeg ze gedurende de tien jaar hulp van veel vrijwilligers. Ook het plezier van de bezoekers zorgde ervoor dat Marion enthousiast bleef. Maar nu komt daar toch een einde aan.

Het afscheid zaterdag werd druk bezocht. Een muzikaal trio zorgde voor een bijzondere sfeer: I see trees of green, red roses too, I see them bloom, for me and you, and I think to myself, what a wonderful world. Marion en haar vrijwilligers kregen van GroenLinks het groene lintje met een presentje voor het inspirerend versterken van de biodiversiteit met een betoverende bloemenpracht.