Naast Jesse Klaver (GroenLinks) en Attje Kuiken (PvdA) hebben ook Emile Roemer (SP), Stientje van Veldhoven (D66) en Carla Dik-Faber (ChristenUnie) de Klimaatwet ondertekend. De Klimaatwet wordt deze week voor behandeling bij de Tweede Kamer aangemeld.

De Klimaatwet legt klimaatdoelen juridisch vast en verplicht de regering om eens in de vijf jaar een klimaatplan te maken waarin wordt opgenomen hoe de doelstellingen gehaald worden. In een jaarlijkse klimaatbegroting krijgt dit nader invulling.

Jesse Klaver: “Dit is een heel mooi voorbeeld van de kracht van progressieve samenwerking. De klimaatwet is een game-changer: niet langer kan de regering noodzakelijke klimaatmaatregelen blijven uitstellen. Dat vijf partijen en drie fractievoorzitters deze wet ondertekend hebben zegt veel over het belang van de wet: we zijn het aan onze kinderen en kleinkinderen verplicht om klimaatverandering te stoppen.”

Ga voor meer info naar: https://groenlinks.nl/nieuws/ondertekening-klimaatwet-verbreed