Ressen is de kleinste kern, maar met grote problemen. Nu al flinke geluidsoverlast van de A325 en A15. Dat wordt meer als de A15 wordt verlengd. En nu zijn er plannen om ook nog veel extra verkeer dóór Ressen te leiden.
Herhaaldelijk krijgt Ressen aandacht van GroenLinks. Of het nu gaat over slechte verlichting van het snelfietspad, of een vreemde verkeerssituatie bij het viaduct. Op initiatief van GroenLinks stuurde de gezamenlijke raad een brief aan Proviciale Staten van Gelderland om mee te helpen de geluidsoverlast te beperken. Helaas kreeg een motie die daartoe opriep geen meerderheid.
Inmiddels is het de aansluiting op de A325 die de gemoederen bezig houdt. Terecht, zowel voor de dure optie van de Dorpensingel als voor de zogenoemde Ressense Variant gaat Ressen de gevolgen voelen. Nog meer lawaai en drukte. GroenLinks stelde vragen aan het college om verkeerscijfers te krijgen. Na 8 weken hadden we nog geen reactie. Gelukkig stonden de cijfers toen wel op de website van Nijmegen.
Inmiddels gaat het college de Ressense Variant verder uitwerken. GroenLinks blijft op het standpunt staan dat beide varianten niet nodig zijn. Immers, nu is er nog geen probleem. Meer wegen leiden naar meer verkeer. En... waar ligt het snelfietspad? Juist, in Ressen. Meer fietsen of met de bus reizen lost volgens GroenLinks meer op en zorgt ervoor dat Ressen aantrekkelijk blijft, voor de bewoners en ook voor toeristen.