Lianne Duiven

Voor een groen en sociaal Lingewaard!

Lianne Duiven (1959) is leerkracht op een school voor kinderen met complexe leer- en gedragsproblemen in Nijmegen. Voor zij in 1997 met haar partner naar Bemmel kwam, woonde Lianne twintig jaar in Nijmegen en was daar actief voor vrede, milieu en veilig fietsverkeer. In Lingewaard zette ze zich in voor de Fietsersbond, de Vogelwerkgroep en het Dijkmagazijn.

Rond 2001 begon het politieke bloed te stromen. Toen de verkiezingen van 2006 in zicht kwamen en de groep enthousiaste GroenLinksers groeide, durfde Lianne de sprong naar de gemeenteraad aan.

"Staan voor principes van GroenLinks was jarenlang alleen staan in de raad. Niet altijd gemakkelijk, maar geweldig als je ziet dat er daardoor tóch iets op gang komt. Toen we er in 2010 een raadszetel bij kregen, en als coalitiepartij ook een wethouder, werd in Lingewaard een grote verandering ingezet in denken en doen over duurzaamheid: groene, sociale én financiële duurzaamheid. Met één zetel in de huidige raad blijf ik vooral kritisch positief het college volgen op duurzaamheid en milieu en op alle nieuw taken die op de gemeente afkomen. Daarnaast zoeken we de verbinding met organisaties en bewoners van Lingewaard."

Volg Lianne op twitter

Adres: Teselaar 69, 6681 BE Bemmel